محتوای متنی
منظور از محتوا متنی تمام اطلاعات که به صورت کلمات و جملات در سایت ها با اهداف مختلف بارگزاری می شود تا کاربر را به اشکال مختلف به سایت شما وارد کند و ترافیک زیادی را وارد سایت کند. هدف از تولید محتوای متنی، جذب مشتری و ترافیک به سایت شماست. محتوای متنی نوع های مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
مهمترین نوع محتوا متنی چیست؟
مهمترین مساله در مورد محتوا متنی، تفاوت بین متن معمولی و محتوا متنی است. توجه کنید که این دو را اشتباه نگیرید. منظور از متن، کلمات و نوشتههایی است که انسان میتواند آنها را بخواند، در صورتی که محتوا متنی تفسیر و منظور نهایی و منظور گنجانده شده در عناصر متن است، که در نهایت به دست می آید. به همین ترتیب ، لزوما تمام متنها دارای محتوا نخواهند بود.
خصوصیات یک محتوای نوشتاری که باعث افزایش درآمد میشود
این روزها یکی از روشهای افزایش مشاغل و افزایش درآمد، سرمایهگذاری در زمینه تولید محتوا است. نوشتن محتوا، فعالیتی رقابتی است، اما کار چندان سادهای نیست. طبق تحقیقات، خواننده به طور متوسط فقط 8 10ثانیه صرف خواندن یک مطلب میکند. بنابراین ناگفته مشخص است، ایجاد محتوایی جذاب و با ارزش چقدر بااهمیت خواهد بود. محتوای نوشتاری یکی از انواع محتواهای ضروری است که در ادامه به آن پرداخته میشود.
سفارش تولید محتوای متنی چگونه است؟
تقریبا همه نوع محتوایی به صورت سفارشی قابل تولید است. یکی از متداولترین انواع آن مقالات متنی است. مقالات نقش مهمی در دیدهشدن و خواندهشدن شما در دنیای اینترنت دارد. این مقالات باید بر اساس اصول سئو (بهینهسازی موتورهای جستجو) نوشته شود. این اصول جزئیات زیادی دارد که دانستن آن در حوزه تخصص یک نویسنده معمولی نیست. لذا آشنایی نویسنده محتوای متنی با اصول سئو امری ضروری در این سبک تولید محتوا است.
نکات مهم در مورد جذب بیشتر مخاطب به محتوا متنی چیست؟
- موضوع و عنوان مناسب انتخاب کنید
- ابتدای مقاله با به شکلی حرفه ای نگارش بشه تا کاربر متقاعد برا خواندن ادامه مقاله کند
- در رابطه با موضوع محتوا به طور کامل تحقیق کنید و اطلاعات جمع آوری کنید
- تمام تعاریف خود را حول محور هدف اصلی مقاله نگارش کنید
- از پاراگراف بندی کوتاه و قابل خواندن استفاده کنید
- جمع بندی درستی در آخر مقاله انجام دهید
ویژگیهای محتوا متنی
هر محتوای نوشتاری، نمیتواند باعث جذب مخاطب شود و باید نکات و ظریفکاریهای متعددی در آن رعایت شود تا محتوا مقام پادشاهی خود را به معنی واقعی کلمه حفظ کند. در ادامه مهم ترین نکات برای تولید محتوا را بررسی می کنیم.
- ساده ولی حرفه ای بنویسید
- از ساختار بندی واضح استفاده کنید
- محتوای با کیفیت تولید کنید
- به صورت اختصاصی بنویسید
- ترغیب کننده نگارش کنید
- محتوا سئو شده ارزش بالایی دارد
۱- کلمات کلیدی
کلمات کلیدی که در مقاله استفاده می شود کلیت هدف شما و چرایی جذب مخاطب را بیان می کند، پس باید به بهترین شکل به سراغ تحقیق کلمات کلید بپردازید و سپس شروع به نگارش محتوایی کنید که نیاز مشتری را هدف بگیرد.
۲-دسته بندی موضوعات
بعد از اینکه کلمه کلیدی با در نظر گرفتن معیار و قانون آن انتخاب شد، باید به سراغ دسته بندی موضوعات اصلی و فرعی برویم. دسته بندی به شما کمک می کند که یک استاندارد حرفه ای در محتوا ایجاد کنید و ترتیب بندی عناوین خود را نیز مشخص کنید. به علاوه این روش در مقالات بلند و طولانی باعث می شود تمرکز محتوا نویس بهم نریزد.
کاربران هدف
این بخش خیلی مهم است که شما برای کاربران درست محتوا بنویسید. وقتی درست نیاز سنجی کرده باشید و بازار هدف خود را شناسایی کرده باشید به راحتی می توانید محتوای تولید کنید که در زمینه های مختلف و برای رنج سنجی متفاوت باشد و این رنج سنی به خصوص را هدف قرار داده باشد. مثلا در زمینه فروش محصولات زیبایی باید دقت داشته باشید، که محدوده سنی معمولا بین 15 تا 50 سال است. عمده افرادی که از شما خرید می کنند، سالن های زیبایی و افرادی است که می خواهند از خدمات زیبایی در خانه استفاده کنند.
روشن و بدون ابهام
باید دقت داشته باشید محتوای متنی که قرار است نوشته شود باید کاملا روشن و واضح باشد، تا نیاز مخاطب برطرف و او در سایت شما ماندگار شود. مبهم بودن همیشه باعث دوری و مخاطب گریزی می شود، زیرا به سوالی که دنبال جواب آن است، پاسخی داده نمی شود. یا اگر هم این اتفاق بیفتد بعد از کلی تعارف و توضیحات بیهوده که از حوصله کاربر خارج است، قطعا شما را دنبال نخواهد کرد.
انواع محتوا
محتوا متنی برای هر جا و مکانی متفاوت است. برای اینکه بتوانیم مخاطب های زیادی را به سایت، وبلاگ، و صفحه اجتماعی خود جذب کنیم، باید نوع مکان مورد نظر را شناسایی کنیم و بدانیم که هر مکانی چه مختصاتی به خود دارد و سپس متناسب با همین مختصات تولید محتوای متنی را انجام دهیم.
جلب اعتماد مشتری باید در زمانی کوتاه اتفاق بیفتد!
دفت داشته باشید که مشتری به دنبال یک راه حل سریع است و شما باید در کمترین زمان ممکن اعتماد مشتری را جلب کنید، از این رو باید در همان لحظات ابتدایی مشتری را به سمت هدف اصلی که نیاز مشتری است هدایت کنید و از پراکندگی موضوعی دوری کنید. برای نگارش محتوا، نیازهای مخاطب و ویژگیهای آنها بایستی در نظر گرفته شود. لذا، محتوا نباید پیچیده باشد و در هچل پیچیدگی بیفتیم! پیچیدگی، باعث میشود مشتری برای فهم بیشتر پیام ما، بیش از حد کالری بسوزاند و نکات در ذهنش نماند و چون به رشد وی کمکی نشده دیگر از مطالب ما استفاده نخواهد کرد.
محتوای باکیفیت و جذب مخاطب
محتوای باکیفیت تقریباً از هر جنبهای بازاریابی را هدایت میکند. محتوا باید به صورت حرفه ای روی نیاز مشتری دست بگذارد و مشتری را به سمت خود و هدف اصلی که خرید محصولات و خدمات است هدایت کند. یک محتوای با کیفیت دور از کپی است و طبق سلیقه کاربر و گوگل نگارش شده است.
هزینه تولید محتوای متنی
هزینه تولید محتوای متنی با توجه به تعداد کلمات آن مشخص می شود و در هر سایت به یک قیمت متغیر است. دقت داشته باشید که کیفیت باید الویت اصلی شما باید تا هزینه. به دور از این مسئله هزینه تولید محتوا، همانطور که گفته شد با توجه به تعداد کلمات مشخص می شود، مثلا هزینه تولید محتوای 1000 کلمه ای در نوین محتوا 35 هزار تومان است که می توانید همین الان اقدام به «سفارش تولید محتوای متنی» کنید.
- ۹۹/۱۱/۱۰